ГУР

Підбір масла в гур по марці авто – головний аспект його ефективної роботи. Вибір відповідної рідини важливий для збереження безперебійної роботи системи та запобігання потенційних поломок. При виборі масла в гідро підсилювач керма важливо керуватися рекомендаціями від виробника автомобіля, оскільки правильно підібране масло забезпечить оптимальну працездатність і тривалість його служби.

КЛАСИФІКАЦІЯ ГІДРАВЛІЧНИХ РІДИН ДЛЯ ГУР

Рідини, що використовуються в гідропідсилювачах, можна розділити за кількома критеріями:

  • Колір;
  • Склад;
  • Разновидність.

КОЛЬОРОВА КЛАСИФІКАЦІЯ

Руководство лише за колір при виборі масла є неправильним, хоча така практика поширена серед власників автомобілів. Часто вказується, який колір рідини можна змішувати, а який не слід. Смішування протипоказане за складом, а не за кольором. Оскільки в будь-якому кольорі може бути як мінералка, так і синтетика, слід ставитися до цієї інформації дуже обережно.

  • Червоне масло (ATF): зазвичай синтетичне, марка Dexron від General Motors.
  • Жовте масло: вироблене концерном Daimler та використовується в гідропідсилювачах Mercedes-Benz. Може бути синтетичним або мінеральним.
  • Зелене масло: універсальне, використовується в різних системах. Може бути як синтетичним, так і мінеральним.

СКЛАД РІДИНИ

Рідину для ГУР можна розділити на мінеральні, напівсинтетичні та синтетичні. Хімічний склад визначає базовий набір функцій масла:

  • В’язкісні характеристики;
  • Смазуючі властивості;
  • Захист від корозії;
  • Попередження утворення піни;
  • Температурні та гідравлічні властивості.

СИНТЕТИКА

Це високотехнологічні рідини, виготовлені за використанням найсучасніших розробок та присадок. Нефтяні фракції для синтетики проходять очищення гідрокрекінгом. Поліефіри, багатоатомні спирти та набори присадок наділяють їх винятковими характеристиками.

  • ПОЛУСИНТЕТИКА: Суміш синтетичних та мінеральних масел, завдяки чому останні отримують значні поліпшення характеристик.
  • МІНЕРАЛКА: Масла на мінеральній основі містять в собі нефтяні фракції.

Вибір правильної рідини для ГУР допоможе забезпечити ефективну роботу вашого автомобіля та зберегти його у відмінному стані.

РІЗНОВИДИ МАСЕЛ

Dexron – окремий клас ATF рідин від General Motors, які виробляються з 1968 року. Дексрон є торговою маркою, виробляється як самою GM, так і іншими фірмами за ліцензією.

ATF (Automatic Transmission Fluid) – масла для автоматичних трансмісій, часто використовуються японськими виробниками автомобілів та в ГУР.

PSF (Power Steering Fluid) – буквально перекладається як рідина гідропідсилювача керма.

Multi HF – спеціальні, універсальні рідини для ГУР, які мають дозвіл від більшості автовиробників. Наприклад, рідина СHF, вироблена німецькою фірмою Pentosin, отримала дозвіл від BMW, Ford, Chrysler, GM, Porsche, Saab, Volvo, Dodge, Chrysler.

ЧИ МОЖНА ЗМІШУВАТИ МАСЛА?

Змішування допустиме, але необхідно керуватися рекомендаціями виробника. Найчастіше на упаковці вказано, з якими марками та класами масел можна змішувати ту чи іншу рідину для ГУР.

Не змішуйте синтетику та мінералку, а також різні кольори, якщо на це немає прямого вказівника. Якщо ситуація складна і доводиться лити те, що під рукою, то якнайшвидше замініть цю суміш на рекомендовану.

ЧИ МОЖНА ЗАЛИВАТИ В ГУР МОТОРНЕ МАСЛО

Моторне – однозначно ні, трансмісійне – з умовами. Далі детально розберемо, чому. Щоб зрозуміти, чи можна лити в ГУР інші масла, наприклад моторне або трансмісійне, потрібно знати, які функції воно виконує. Рідина в ГУР повинна справлятися з наступними завданнями:

  • Змащення всіх вузлів гідропідсилювача;
  • Захист від корозії та зносу деталей;
  • Передача тиску;
  • Протидія утворенню піни;
  • Охолодження системи. Вищезазначені характеристики досягаються шляхом додавання різних присадок, наявність та поєднання яких і наділяє масло для ГУР необхідними якостями. Як ви розумієте, завдання у моторного масла трохи інші, тому крайньо не рекомендується лити його в ГУР. Щодо трансмісійного масла все не так однозначно, японці часто використовують одну й ту ж рідину ATF для автоматичної трансмісії та гідропідсилювача. Європейці настоюють на використанні спеціальних масел PSF (Power Steering Fluid).

ЯКУ РІДИНУ ЛИТИ В ГУР

Виходячи з цього, відповідь на питання «яке масло лити в ГУР» очевидне – рекомендоване виробником вашого автомобіля. Часто інформація вказується на розширювальному бачку або кришці. Якщо технічної документації немає, зателефонуйте до авторизованого центру та уточніть.

У будь-якому випадку, експерименти з кермовим управлінням недопустимі. Від справності гідропідсилювача керма залежить не лише ваша безпека, але й безпека оточуючих.

Марка автомобіля Рекомендована рідина
Audi 80, 100 VAG G 004 000 M2
Audi A6 C5 Mannol 004000, Pentosin CHF 11S
Audi A4 VAG G 004 000M2
Audi A6 C6 VAG G 004 000M2
BMW E34 CHF 11.S
BMW E39 ATF Dextron 3
BMW E46 Dexron III, Mobil 320, LIQUI MOLY ATF 110
BMW E60 Pentosin chf 11s
BMW X5 E53 ATF BMW 81 22 9 400 272, Castrol Dex III, Pentosin CHF 11S
ВАЗ 2110 Pentosin Hydraulik Fluid (CHF,11S-tl, VW52137)
ВАЗ 2112 Pentosin Hydraulik Fluid (CHF,11S-tl, VW52137)
Volvo S40 Volvo 30741424
Volvo XC90 VOLVO 30741424
ГАЗ (Валдай, Соболь) Mobil ATF 320, Castrol-3, Liqui moly ATF, DEXTRON III, CASTROL Transmax Dex III Multivehicle, ZIC ATF III, ZIC dexron 3 ATF, ELF matic 3
ГАЗель Бізнес Mobil ATF 320, Castrol-3, Liqui moly ATF, DEXTRON III, CASTROL Transmax Dex III Multivehicle, ZIC ATF III, ZIC dexron 3 ATF, ELF matic 3
ГАЗель Некст Shell Spirax S4 ATF HDX, Dexron III
Geely MK ATF DEXRON III, Shell Spirax S4 ATF X, Shell Spirax S4 ATF HDX
Geely Emgrand ATF DEXRON III, Shell Spirax S4 ATF X, Shell Spirax S4 ATF HDX
Dodge Stratus ATF+4, Mitsubishi DiaQueen PSF, Mobil ATF 320
Daewoo Gentra Dexron- IID
Daewoo Matiz Dexron II, Dexron III
Daewoo Nexia Dexron II, Dexron III, Top Tec ATF 1200
ZAZ Chance LiquiMoly Top Tec ATF 1100, ATF Dexron III
ZIL 130 Т22, Т30, Dexron II
ZIL Бичок АУ (МГ-22А), Dexron III
КамАЗ 4308 ТУ 38.1011282-89, Dexron III, Dexron II, ГИПОЛ-РС
Kia Carens Hyundai Ultra PSF-3
Kia Rio 3 PSF-3, PSF-4
Kia Sorento Hyundai Ultra PSF-III, PSF-4
Kia Spectra Hyundai Ultra PSF-III, PSF-4
Kia Sportage Hyundai Ultra PSF-III, PSF-4
Kia Cerato Hyundai Ultra PSF-III, PSF-4
Chrysler PT Cruiser Mopar ATF 4+ (5013457AA)
Chrysler Sebring Mopar ATF+4
Lada Largus Mobil ATF 52475
Lada Priora Pentosin Hydraulik Fluid CHF 11S-TL VW52137, Mannol CHF
Land Rover Freelander 2 LR003401 pas fluid
Lifan Smily Dexron III
Lifan Solano Dexron II, Dexron III
Lifan X60 Dexron III
Mazda 3 Mazda M-3 ATF, Dexron III
Mazda 6 Mazda ATF M-V, Dexron III
Mazda CX7 Motul Dexron III, Mobil ATF320, Idemitsu PS

СКІЛЬКИ МАСЛА В ГУР

Зазвичай для заміни у легковому автомобілі достатньо 1 літра рідини. Для вантажівок це значення може сягати 4 літрів. Об’єм може незначно змінюватися у більшу або меншу сторону, але орієнтуватися варто саме на ці цифри.

ЯК ПЕРЕВІРИТИ РІВЕНЬ

Для контролю рівня рідини в ГУР передбачений розширювальний бачок. Зазвичай на нього наносяться маркування зі значенням MIN і MAX. Залежно від марки автомобіля написи можуть змінюватися, але суть залишається тією ж – рівень масла повинен знаходитися між цими значеннями.

ЯК ДОЛИТИ

Сам процес доливки простий – потрібно відкрутити кришку розширювального бачка гідропідсилювача і додати стільки рідини, щоб вона знаходилась між відмітками MIN і MAX.

Головною проблемою при доливці масла в ГУР є його вибір. Якщо заміна ще не проводилась, і в системі знаходиться рідина від заводу-виробника, то в цьому випадку достатньо перевіритися з технічною документацією, взяти рекомендоване масло і долити до потрібної кількості.

У підборі масла для гідропідсилювача керма важливо керуватися маркою автомобіля. Це визначальний аспект для забезпечення ефективної роботи системи. Відповідно підібрана рідина зберігає надійність авто, уникне можливих поломок і продовжить його службу. Тому перед вибором масла важливо враховувати рекомендації виробника авто для оптимальної експлуатації автомобіля.